تلفن سایت

تاثیر نوسانات نرخ ارز بر قیمت مصالح

تاریخ ۷ آبان ۱۳۹۱

تاثیر نوسانات نرخ ارز بر قیمت مصالح
 
رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی، درباره نوسان قیمت مصالح ساختمانی طی ماه‌های اخیر گفت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی به علت تورم داخلی، نوسانات نرخ ارز و بالا‌رفتن قیمت تمام‌شده این کالاها در داخل کشور بوده‌ است.

محمدجعفر منتظری با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی طی چند ماه اخیر گفت: نوسانات قیمت در بازار‌های داخلی به‌طور قطع بر روی مصالح ساختمانی تاثیر‌گذار است. منتظری خاطرنشان کرد: اظهار‌نظر در مورد مصالح ساختمانی مفهوم کلی است، به این معنی که نوسان قیمت در کالاهایی نظیر سیمان، گچ، آهن، در و پنجره بسیار متغیر است، ولی آنچه که ما درباره‌ی قیمت آن اظهارنظر کنیم سیمان، گچ و ماسه است.

رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی با بیان این‌که این سه کالا طی چند ماه اخیر در حدود 25 تا 30 درصد افزایش قیمت داشته‌است، تصریح کرد: ولی افزایش قیمت آهن‌آلات و نظایر آن بیش از این مقدار بوده است. وی درباره واردات گچ، سیمان و ماسه خاطر نشان کرد: در این سه رقم کالا نه تنها واردات نداریم، بلکه بیش از هفت تا هشت درصد نیز صادرات داریم.

منتظری خاطر نشان کرد: در مورد سیمان ما نه تنها نیاز داخلی خودمان را تامین می‌کنیم بلکه تا 15 درصد صادرات داریم و اگر بازار‌های جهانی را خوب شناسایی کنیم بیش از این رقم نیز می‌توانیم صادرات داشته باشیم. وی با تاکید براین‌که در مورد آهن‌آلات ما هنوز واردات داریم، بیان کرد: واردات ما در حوزه‌ی مصالح ساختمانی بیشتر درباره کالاهای لوکس است. مثل سرامیک و یا ام.دی.اف که بعضی از متقاضیان کالاهای لوکس را به کالاهای ایرانی ترجیح می‌دهند.

او با بیان این‌که نرخ ارز بر روی قیمت مصالح ساختمانی تاثیر نگذاشته است، گفت: تهیه مواد اولیه با وجود تورم داخلی در بازار داخلی عمده‌ترین دلایل افزایش تغییرات قیمت در بازار مصالح ساختمانی است. منتظری در پایان گفت: از ابتدای سال شاهد تدریجی قیمت مصالح ساختمانی بودیم ولی افزایش کالاهایی نظیر سیمان در یک ماه اخیر رخ داده است. گچ و ماسه نیز در سه ماه اخیر رشد قیمت را شاهد بوده است.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت