تلفن سایت

آواربرداری پلاسکو تمام شد

تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۵

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از پایان عملیات آواربرداری ساختمان ویران شده «پلاسکو» در ساعت 17 روز گذشته خبر داد و اعلام کرد: عملیات دیوارکشی دور ساختمان انجام شد و از امروز تردد در محدوده خیابان جمهوری عادی می‌شود. درحالی‌که بیش از 8 روز از حادثه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان 17 طبقه پلاسکو در آخرین روز دی ماه سال جاری می‌گذرد، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس، در آخرین روز آواربرداری این ساختمان 54 ساله (روز جمعه) آمار آخرین تعداد مصدومان حادثه ساختمان پلاسکو را 235 نفر اعلام کرد.

حسن عباسی در گفت‌وگو با «ایرنا» اظهار کرد: تا حوالی ساعت 9 روز جمعه تکنسین‌های اورژانس 180 مصدوم این حادثه را به‌صورت سرپایی مداوا کردند و در این مدت عوامل اورژانس به وسیله آمبولانس‌ها 55 مصدوم این حادثه را به بیمارستان‌ها منتقل کردند. مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران ادامه داد: 52 مصدوم پس از انجام مراحل درمانی از بیمارستان‌ها مرخص شدند، همچنین یک آتش‌نشان در بیمارستان به شهادت رسید و در حال حاضر 2 آتش‌نشان مصدوم در بیمارستان‌ها بستری هستند.او تاکید کرد: تاکنون پیکر 15 شهید آتش‌نشان از زیر آوار خارج شده است که با احتساب شهادت یک آتش‌نشان به علت شدت جراحات و سوختگی در بیمارستان شهید مطهری، 16 آتش‌نشان در حادثه پلاسکو به درجه شهادت نایل شدند. همچنین در حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو، تاکنون پیکر پنج شهروند دیگر از زیر آوار خارج شده است.این در حالی است که به گفته ملکی تاکنون پیکر 4 تن از شهروندان عادی از زیر آوار خارج شده است. سردار کریمی جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز به خبرگزاری تسنیم با اشاره به حجم آوار و وجود گرمای زیاد آتش، از این احتمال خبر داد که اجزای یافته شده زیر آوارماندگان با یکدیگر مخلوط شده و جمع‌آوری شده باشد. البته جلال ملکی سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو اعلام کرده است عدد دقیق پیکرهای یافته شده مشروط به انجام آزمایش‌های لازم در پزشکی قانونی است.

رشد صعودی تخصیص بودجه آتش‌نشانی در یک هفته

درحالی‌که پس از حادثه پلاسکو، گزارش‌های متعددی در خصوص عدم تخصیص کامل و به موقع بودجه سازمان آتش‌نشانی طی چند ماه اخیر منتشر شد، رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شهری در پست اینستاگرامی خود با انتشار جدولی از میزان تخصیص بودجه سازمان آتش‌نشانی طی چهار سال گذشته، به یک نکته جالب در مورد تسریع در تخصیص بودجه این سازمان در یک هفته اخیر (دقیقا پس از وقوع حادثه پلاسکو) اشاره کرد. این گزارش نشان می‌دهد از روز فروریختن ساختمان پلاسکو تا پنج‌شنبه گذشته، بودجه تخصیص یافته به سازمان آتش‌نشانی 4/ 1 برابر 10 ماه گذشته سال‌جاری بوده است. به این معنا که از ابتدای سال‌جاری تا پایان دوم بهمن‌ماه معادل 5/ 21 میلیارد تومان از بودجه 120 میلیارد تومانی مصوب از محل دو درصد عوارض ایمنی ساختمان‌ها به سازمان آتش‌نشانی پرداخت شده است و از دوم بهمن ماه تا پنج‌شنبه گذشته معادل 5/ 28 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است. البته رقم 120میلیارد تومان بخشی از بودجه 535 میلیارد تومانی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران برای سال جاری است. حافظی در پست اینستاگرامی خود نوشته: «از ابتدای سال 92 تا این تاریخ (پنج‌شنبه گذشته)، اعتبار مصوب شورا برای توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی، ارتقای تجهیزات و آموزش نیروها، 492 میلیارد تومان بوده که شهرداری 198 میلیارد تومان از آن را تخصیص نداده است. مبلغ پرداختی به سازمان طی سال جاری تا روز شنبه دوم بهمن 21 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که با تخصیص‌های هفته‌جاری به 50 میلیارد تومان رسیده است.اجناس خود را که به سادگی هم قابل اشتعال است، دپو کرده بودند! آن هم با وجود سیم‌کشی‌های نامناسب و بسیار پرحرارت این ساختمان.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت