تلفن سایت

درخواست رييس كميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران از مهندس فتاح

تاریخ ۳ شهریور ۱۳۹۵

درخواست رييس كميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران از مهندس فتاح، رییس كميته امداد:

لطفا از فروش و تخريب بناهاي داراي ارزش ميراثي در اختيار كميته امداد جلوگيري كنيد/ كميته امداد نهادي انتفاعي و اقتصادي نيست.

احمد حكيمي پور در تذكري به رييس كميته امداد خواستار دستور وي براي توقف تخريب بناهاي واجد ارزش ميراثي و معماري در اختيار كميته امداد امام خميني (ره) شد.

 احمد حكيمي پور با اشاره به شان و جايگاه كميته امداد امام خميني (ره) گفت: در اساسنامه کمیته امداد هم آمده است این نهاد با هويتي ديني و مردمي، جهادي، عام‌المنفعه و غير انتفاعي تأسيس شد تا پيام‌آور فرهنگ احسان، ايثار، انفاق و نيكوكاري در جامعه اسلامي تشكيل شده است بنابراین کمیته امداد یک نهاد و بنگاه اقتصادی و انتفاعي نیست که بخواهد با هر عنوان و وسیله‌ای کسب درآمد کند.

وي افزود: املاكي در اختيار كميته امداد است كه داراي ارزش معماري و ميراثي هستند و از اقاي فتاح درخواست دارم تا در همكاري با سازمان ميراث فرهنگي و شهرداري به صيانت و احيا اين بناهاي داراي ارزش به عنوان سرمايه ملي بپردازد.

حكيمي پور اظهار داشت: در ماههاي اخير شاهد تخريب برخي از اين بناها با رويكرد كسب منفعت اقتصادي بوديم كه درخواست داريم اين رويكرد متوقف شود.

وي افزود: اخيرا رييس ستاد اجرايي فرمان امام با صدور بخشنامه اي از فروش و تخريب املاك داراي ارزش ميراثي جلوگيري كرده اند كه اميدوارم رياست كميته امداد نيز چنين اقدامي را انجام دهند كه اين اقدام به نفع شهروندان و شهر است.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت