تلفن سایت

نتیجه شهرداری ۱۱ ساله‌ قالیباف

تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

نتیجه شهرداری 11 ساله‌ قالیباف: ورشکستگی

روز گذشته در جلسه علنی شورای شهر تهران اعلام شد شهرداری تهران از یک طرف برای اتمام پروژه‌های ناتمام خود 41 هزار میلیارد تومان اعتبار کم دارد و از طرف دیگر بیش از 20 هزار میلیارد تومان به اشخاص حقیقی و حقوقی بدهکار است.

بدین ترتیب مجموع بدهی‌های شهرداری تهران، به انضمام اعتبارات لازم برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام به بیش از 60 هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیریت شهری فعلی تهران معتقد است در طول این سال‌ها شهر تهران را توسعه داده، اما در نظر نمی‌گیرد که توسعه‌ای با فرم و محتوا و با اولویت‌های مورد نظر او، به سود عده‌ای قلیل و به ضرر کثیری از شهروندان است، توسعه‌ای که پایدار نیست و نتایج بعضاً غیرقابل جبرانی برای شهر و شهروندان در پی خواهد داشت.

مطمئناً در طول یازده سال گذشته در تهران، پروژه‌هایی داشته‌ایم که ضروری بوده و سودآور شده و منافع شهروندان را به‌درستی تأمین کرده‌اند. اما در کنار این‌ها، پروژه‌های زیادی هم مانند زیرگذر چهارراه ولیعصر، پیاده‌راه 17 شهریور، پل طبقاتی صدر، تونل توحید و ... اجرا شده یا نیمه‌تمام مانده‌اند.

مدیریت شهری فعلی حتی حاضر نیست ادعای شفافیت مالی را در مورد بسیاری از پروژه‌های توسعه‌محور مورد نظر خود به واقعیت تبدیل کند و گزارش‌های دقیقی در مورد هزینه‌کردهای این پروژه‌ها در اختیار نهادهای نظارتی و بالادستی خود و همچنین در اختیار افکار عمومی قرار دهد!

به نظر می‌رسد مسئله 60 هزار میلیارد تومان کسری شهرداری برای شهروندان به یک چاقو دو لب بدل شده است! چراکه اگر برای جبران این کسری، قالیباف وارد عمل نشود، معلوم نیست این کسری و تبعات آن تا کی باقی می‌ماند و مدیریت بعدی تهران که کار خود را اصطلاحاً از زیر صفر شروع می‌کند، چطور می‌تواند خطاهای مدیریت قبلی را اصلاح کند و شهر را به وضعیت عادی برگرداند.

اگر هم که قالیباف خودش بخواهد خطا و کسری ناشی از مدیریتش را جبران کند، احتمالاً قوی‌تر و مصمم‌تر از همیشه چوب حراج را به این شهر خواهد زد و خوش‌حسابی قالیباف باز هم به هزینه تهران و تهرانی‌ها تمام خواهد شد!


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت