تلفن سایت

درهفته گذشته چند نفر از طریق بورس خانه‌دار شدند؟

تاریخ ۶ تیر ۱۳۹۵

درهفته گذشته چند نفر از طریق بورس خانه‌دار شدند؟

اقتصاد - بازار مالی - ایرنا به نقل از سنا نوشت: پنج هزار و 860 نفر با استفاده از 263 هزار و 159 برگ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در هفته گذشته وارد فرایند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند.

حجم معاملات در هفته منتهی به چهارم تیر ماه، 255 هزار و 740 حق تقدم تسهیلات مسکن و ارزش معاملات این اوراق حدود221 میلیارد ریال بود.
معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال 89 در شرکت فرابورس ایران آغاز شده که اکنون بیش از 20 نماد حق تقدم تسهیلات مسکن در این شرکت معامله می شود.

براساس بخشنامه بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات خرید خانه، فروش اقساطی و جعاله تعمیر مسکن از 18.5 به 17 درصد کاهش یافته و نرخ سود تسهیلات مشارکتی نیز 21 درصد تعیین شده است.

براساس اطلاعیه فرابورس، سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن برای زوج هایی که تاریخ عقد آنها از اول فروردین‌ 85 و بعد از آن باشد (مشروط به استفاده نکردن از تسهیلات طرح 92) از 500 میلیون ریال به سقف‌های جدید افزایش پیدا کرده است.

بر این اساس، سقف تسهیلات برای هر پلاک ثبتی در تهران یک میلیارد ریال و در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر مبلغ 800 میلیون ریال است که در این صورت اوراق مورد نیاز برای تهران 200 برگه و برای شهر‌های بالای 200 هزار نفر 160 برگه و برای سایر مناطق شهری که 600 میلیون ریال برای هر پلاک ثبتی است، 120برگه خواهد بود.

سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در تهران 600 میلیون ریال و در مراکز استان‌های بالای 200 هزار نفر مبلغ 500 میلیون ریال است که تعداد اوراق مورد نیاز در تهران 120 برگ و در مراکز استان‌ها 100 برگ است.

استفاده از سقف‌های تسهیلاتی یاد شده از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادرشده از نمادهای « آبان 94» و بعد از آن امکان پذیر است. پرداخت تسهیلات از محل اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادر شده در نمادهای مهر 94 و قبل از آن تا سقف‌ های تسهیلات قبلی (500 میلیون ریال برای زوج ها و 350 میلیون ریال برای سایر اشخاص) امکان پذیر است.

متقاضیان می‌توانند از طریق خرید اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به تعداد مورد نیاز در نمادهای آبان 94 به بعد، خرید اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن قبلی در نمادهای مهر 94 و قبل از آن تا سقف‌های تسهیلات قبلی 350 میلیون ریال برای هر یک از زوج ها، خرید مابه‌التفاوت از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن جدید در نمادهای « آبان 94»‌ و بعد از آن و همچنین پرداخت دو فقره تسهیلات برای خرید یک واحد مسکونی توسط زوج ها نیاز به خرید 6 دانگ یک واحد مسکونی از سوی زوج ها دارد و از این مزایا بهره‌مند شوند.

محمد هاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن اردیبهشت ماه امسال گفته بود، اکنون در تهران تسهیلات خرید مسکن بانک مسکن 40 درصد ارزش یک واحد 100 مترمربعی با قیمت متوسط 40 میلیون ریال برای هر مترمربع را پوشش می‌دهد و این تسهیلات در اصفهان 50 درصد ارزش ملک 100 مترمربعی، شیراز 52 درصد و سمنان 102 درصد ارزش ملک 100 متری را پوشش می دهد.

بت شکن برنامه بانک مسکن برای امسال را تامین مالی برای پرداخت تسهیلات یک میلیون واحد مسکونی ذکر کرد و گفت: 400 هزار واحد از این یک میلیون تسهیلات ساخت مسکن جدید یا خانه نو را شامل می‌شود.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت