تلفن سایت

افزایش نرخ اجاره با کاهش نرخ سود

تاریخ ۶ تیر ۱۳۹۵

افزایش نرخ اجاره با کاهش نرخ سود

کاهش معاملات نسبت به سال گذشته

گزارش از بازار رهن و اجاره مسکن

بازار رهن واجاره مسکن در فصل نقل و انتقالات به چه صورت است؟ این سوالی است که برخی از مشاوران املاک در شهر تهران به آن پاسخ داده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز، هر سال با ورود به فصل نقل و انتقلات، شاهد افزایش میزان معاملات رهن و اجاره هستیم، اما امسال شروع این فصل با مواردی همزمان بوده که گفته می‌شود هر کدام از آنها سبب شده‌اند تا تغییری در این روند هر ساله به وجود آید، از مصادف شدن ماه مبارک رمضان با شروع فصل نقل و انتقالات گرفته تا کاهش نرخ سود بانکی.

بنابراین سوالاتی در این میان مطرح است، اینکه اکنون وضعیت بازار رهن و اجاره چگونه است؟ آیا تغییری در قیمت‌ها مشاهده می‌شود؟ آیا کاهش نرخ سود بانکی اثری در این بازار بر جای گذاشته است؟ در این باره با چند مشاور املاک در شهر تهران به گفت‌وگو پرداختیم.

یکی از مشاوران املاک غرب تهران در این رابطه به اقتصادنیوز گفت: امسال به نسبت سال‌های گذشته معاملات کمتری را انجام داده‌ایم، به خاطر اینکه با کاهش نرخ سود بانکی، مالکان بیشتر تمایل به دریافت اجاره دارند و مستاجران هم زیر بار نمی‌روند و در اکثر معاملات توافق صورت نمی‌گیرد.

مشاور املاک دیگری در یکی از محله‌های شمالی تهران بیان کرد: با توجه به اینکه فصل نقل و انتقالات مسکن است، مثل هر سال تعداد معاملات رهن و اجاره خوبی را شاهدیم.

او افزود: به طور کلی می‌توان گفت حدود 20 درصد افزایش اجاره‌بهای مسکن را نسبت به سال گذشته داریم و همچنین کاهش نرخ سود سبب شده تا مالکان بیشتر از دریافت پول پیش به گرفتن اجاره ماهانه تمایل داشته باشند، اما این موضوع تاثیر خاصی در تعداد معاملات نداشته است، چرا که مستاجران مجبورند با این قضیه کنار بیایند.

یکی دیگر از مشاوران در شرق تهران عنوان کرد: به طور کلی وضعیت بازار زیاد مساعد نیست، چرا که فصل امتحانات مدارس از طرفی سبب شد تا فصل نقل و انتقالات با تاخیر رونق بگیرد و همچنین بعد از آن با شروع ماه مبارک رمضان کمی شروع رونق در معاملات رهن و اجاره با مشکل مواجه شد، اما به طور یقین بعد از ماه مبارک رمضان بازار خوبی خواهیم داشت.

یکی دیگر از مشاوران املاک در محله جنوبی تهران گفت: اکنون به نظر می‌رسد که اجاره‌ها چیزی حدود 20 تا 30 درصد افزایش یافته است.

او افزود: از طرفی مصادف شدن ماه مبارک رمضان با شروع فصل نقل و انتقالات سبب شده که این بازار رونق چندانی نگیرد، اما بعد از ماه مبارک احتمالاً مثل هر سال بازار خوبی خواهیم داشت.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت