تلفن سایت

برکناری حبیب کاشانی معاون اداری، اجرایی شورای تهران

تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

حبیب کاشانی، عضو شورای شهر تهران که مسئولیت معاونت اداری، اجرایی شورا را بر عهده دارد و هم اکنون به عنوان مدیر تیم ملی امید در هلند به سر می‌برد، روز گذشته به صورت غیابی و با حکم مهدی چمران از سمت خود برکنار شد.

حبیب کاشانی، عضو شورای شهر تهران که مسئولیت معاونت اداری، اجرایی این شورا را بر عهده دارد و هم اکنون به عنوان مدیر تیم ملی امید در هلند به سر می‌برد، روز گذشته به صورت غیابی و با حکم مهدی چمران از سمت خود برکنار شد.

وی که عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران است در میان دوره های دوم و سوم شورا، مسئولیت معاونت اداری و اجرایی شورا را بر عهده داشت و تنها در زمان ریاست مسجد جامعی در شورا بود که جای خود را به شجاع پوریان عضو دیگر شورا داد و با انتخاب مجدد چمران به ریاست شورا بار دیگر عهده دار این سمت مهم شد. 

برکناری غیابی کاشانی آن هم زمانی که در اردوی تیم ملی به سر می برد، یادآور شیوه‌های برکناری به سبک احمدی نژاد و تداعی کننده اخراج منوچهر متکی در سنگال است.

چمران با برکناری کاشانی، الهه راستگو را به این سمت منصوب کرد. راستگو نماینده دوره چهارم شورای شهر تهران است که پیش از این تصمیم‌اش در انتخابات شهردار تهران جنجال برانگیز شده بود. وی در جلسات هماهنگی اصلاح‌طلبان از تصمیمش در رأی به محسن هاشمی سخن گفته بود ولی در عمل به محمد باقر قالیباف رای داد و به همین دلیل از حزب اسلامی کار که یک حزب اصلاح طلب است اخراج شد. 

وی همچنین سابقه اختلاف با مختاباد دیگر عضو اصلاح طلب  شورای شهر تهران را هم در کارنامه خود دارد که موضوع این اختلاف به طرح شکایت از طرف راستگو و در نهایت احضار مختاباد به دادگاه کشید.

تذکر مختاباد دایر بر حساب سمن ها بود که بیش از پنج‌میلیارد‌تومان وجه از بودجه شورا در آن است و راستگو برای آن حساب، حق امضا دارد.

گفتنی است کمتر از دو هفته قبل در تاریخ 12 شهریورماه الهه راستگو، عضو هیئت رییسه سال‌های اول و دوم دوره فعلی شورای شهر، پیش از رسمیت یافتن جلسه شورای شهر به طور رسمی در جمع خبرنگاران، عدم تمایل خود برای کاندیداتوری در هیات رییسه را اعلام کرده بود.

وی در این خصوص گفته بود: ترجیح می‌دهم در صندلی در کنار دیگر اعضای شورای بنشینم و تجربه‌های جدید کسب کنم. 

با این حال به نظر می‌رسد این تجربه جدید به حضور در «معاونت اداری اجرای شورای شهر تهران» که به مراتب پستی سنگین و حساس تر از منشی هیات رئیسه است، تسری یافته است! 

سوال اینجاست با توجه به «عدم تمایل» و نامزدی الهه راستگو برای حضور در هیئت رئیسه،  آیا تصمیم انتصاب وی به سمت معاونت اداری اجرایی تصمیمی برنامه‌ریزی شده و با هماهنگی قبلی نبوده است؟

 


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت