تلفن سایت

روند پیشرفت ساخت متروی پرند

تاریخ ۱۳ آذر ۱۳۹۳

روابط عمومی شرکت متروی تهران از بازدید قائم مقام قالیباف از روند ساخت خط متروی تهران– پرند به طول 50 کیلومتر خبر داد و اعلام کرد: قرار است برای اجرای هرچه سریع‌تر این بخش از مترو، ساخت متروی تهران – پرند فازبندی شود.
براساس این گزارش، در صورت تامین اعتبار، این بخش از خط مترو ظرف 5 تا 6 ماه تکمیل خواهد شد.
 این خط مترو جزو خطوط اقماری محسوب می‌شود و در گذشته قرار بود که وزارت راه به ساخت آن اقدام کند؛ اما در سال 91 و پس از گذشت هشت سال از آغاز این خط مترو، ساخت آن به شرکت متروی تهران سپرده و مقرر شد تا این شرکت نسبت به ساخت این خط اقدام کند؛ اما به دلیل عدم تزریق اعتبارات مورد نیاز، ساخت این مترو به تعویق افتاده بود.
براساس این گزارش، ساخت این خط مترو بدون احتساب ناوگان نیاز به 700 میلیارد تومان اعتبار داشت؛ اما تاکنون دولت تنها 150 میلیارد تومان بودجه تزریق کرده است که عدم پرداخت مابقی معوقات باعث تاخیر در ساخت این خط مترو شده بود.
بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت متروی تهران ساخت ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند نیز منتظر اختصاص بودجه خواهد بود. این گزارش می‌افزاید: خط متروی تهران – پرند دارای پنج ایستگاه به نام‌های شهر آفتاب، واوان، فرودگاه شماره یک، شهر فرودگاهی و پرند است.
همچنین بر مبنای برآوردهای صورت گرفته، ظرفیت جابه‌جایی خط مترو تهران – پرند در هر جهت و در هر ساعت 13 هزار مسافر خواهد بود و سرعت قطارها در بخشی از این خط 120 کیلومتر در ساعت طراحی شده است.




نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت